ثبت شرکت سهامی خاص
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت سهامی خاص

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت سهامی خاص را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

توضیحاتی در خصوص ثبت شرکت سهامی خاص (private joint stock company)

شرکت سهامی خاص ثبت شرکتی است که از لحاظ ساختاری شبیه به شرکت مسدولیت محدود بوده اما سرمایه در آن به قطعات سهم یا سهام تبدیل می گردد. شرکت سهامی خاص شرکت بازرگانی تلقی می گردد  و برای اخذ تسهیلات بانکی،  گرفتن نمایندگی‌های و یا شرکت در مناقصات و مزایده‌های دولتی و نمایشگاهها  از اعتبار نسبتا" خوبی برخوردار است. به این دلیل به آن شرکت سهامی گفته می شود که سرمایه آن تبدیل به سهام می گردد. سهام شرکت‌های سهامی خاص در  بازار بورس قابل معامله  نیست اما توسط مردم به راحتی قابل دادو ستد می‌باشد. برخلاف شرکت با مسئولیت محدود در زمان ثبت شرکت سهامی خاص، باید تمام سرمایه آن در هنگام تاسیس توسط اعضا تامین  شده و بخشی از سرمایه در حساب بانکی تادیه گردد.

همانطور که گفتیم شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود بی شباهت به یکدیگر نبوده و در هردو این شرکتها مسئولیت اعضا در صورت عدم کفایت به نسبت سرمایه یا سهام آنها می باشد و جهت وصول طلبهای شرکت دراموال شخصی آنها دخل و تصرفی وارد نمی شود.

ویژگی های اسم شرکت سهامی خاص

 

هنگام ثبت شرکت سهامی خاص باید بلافاصله قبل یا بعد از نام شرکت عبارت “سهامی خاص” در تمام اوراق، اعلامیه‌ها و آگهی‌های شرکت به‌‎طور شفاف  و روشن درج شود.

 

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سهامی خاص

 

 

سرمایه  لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص  دست کم یک میلیون ریال(یکصد هزار تومان) می‌باشد که باید توسط خود موسسین تامین گردد که از این مبلغ  حداقل ۳۵% از آن  در حسابی به نام “شرکت در شرف تاسیس” نزد یکی از بانک‌ها سپرده‌گذاری می گردد.

 

افزایش سرمایه  در شرکت‌های سهامی خاص

 

 

از آنجایی که صاحبان شرکت سهامی خاص می توانند تا ۱۰ برابر سرمایه ثبت شده خود  از سیستم بانکی وام  بگیرند ، بنابراین در هنگام اخذ تسهیلات معمولا" باید افزایش سرمایه داشته باشند.

 

شرایط سهامداران، هیئت مدیره و بازرسین در شرکت‌های سهامی خاص

 

 

برای ثبت شرکت سهامی خاص  حضور حداقل سه نفر سهامدار و دو نفر بازرس لازم می باشد. بهتراست تعداد اعضای هیات مدیره فرد باشد تا در تصمیم‌ گیری‌ها  برای احراز اکثریت و اقلیت مشکلی پیش نیاید. در شرکت سهامی خاص مدت تصدی  هیات مدیره حداکثر دو سال است. انتخاب بازرسین برای شرکت سهامی خاص الزامیست و که برای  یک دوره مالی یکساله انتخاب می‌شوند و طبق قانون بازرسین نباید نسبت نسبی و سببی با  اعضای هیات مدیره  ( سهامداران ) داشته  باشند.

 

 انواع سهام شرکت‌های سهامی خاص

 

 

سهام شرکت سهامی خاص، به دو نوع “سهام با نام” و “سهام بی‌نام” تقسیم می‌شود. همچنین سهام با نام نیز به دو دسته‌ی “سهام با نام عادی” و “سهام با نام ممتاز” تقسیم می‌شود.که سهام ممتاز به سهامی که گفته می شود که به نسبت سایر اوراق سهام مزیتی داشته باشد مثلا : مبلغ اسمی بالاتری داشته باشد.

فرایند ثبت شرکت سهامی خاص

 

مانند روند ثبت شرکت با مسئولیت محدود با تفاوت : ارائه گواهی بانکی.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص به صورت مختصر

برای ثبت یک شرکت سهامی خاص لازم است مراحل زیر طی گردد:

1.        موضوع فعالیت شرکت را تعیین نمایید.

2.        اعضای هیأت مدیره شرکت را معرفی نمایید.

3.        دو نفر که نسبتی با اعضای هیات مدیره نداشته باشند برای احراز سمت بازرس اصل و علی البدل در نظر بگیرید.

4.        سمت هر یک از اعضای هیأت مدیره و صاحبین حق امضاء را انتخاب کنید.

5.        آدرس محل فعالیت شرکت را مشخص کنید.

6.        میزان سرمایه لازم برای فعالیت شرکت را محاسبه  نمایید.

7.        درصد سهم هر یک از اعضا از سرمایه را مشخص نمایید.

8.        5 نام انتخابی شرکت را در سه کلمه به ترتیب اولویت انتخاب نمایید.

9.        جهت تنظیم مدارک لازم به کارشناسان ما در ثبت شرکت کریم خان مراجعه کرده و اطلاعات فوق را به همراه کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده همه اعضا و بازرسین به کارشناس خود ارائه نمایید.

10.      معرفی نامه خطاب به پلیس+10 را از موسسه دریافت کرده و جهت دریافت گواهی عدم سوءپیشینه به دفاتر پلیس+ 10 مراجعه کرده و پس از دریافت گواهی مذکور آن را به موسسه تحویل دهید.

11.      پس از ثبت نام الکترونیک شما در سامانه مربوطه در صورت رد نام با هماهنگی کارشناس برای تعیین نام مجدد اقدام می گردد.

12.      ظرف یک روز کاری یکی از نامهای تایید نهایی شده و به اطلاع موکل خواهد رسید.

13.      معرفی نامه‌ای خطاب به بانک جهت افتتاح حساب به نام شرکت به متقاضی تحویل داده می شود.

موکل با در دست داشتن معرفی نامه به بانک مورد نظر خود مراجعه نموده و حسابی به نام شرکت در شرف تأسیس با نام تأیید شده باز  می نماید و مبلغی معادل  35 درصد از سرمایه را به حساب مذکور واریز می کند. سپس گواهی واریز از بانک دریافت کرده و به وکیل ارجاع می دهد.

14.      گواهی به اداره ثبت شرکتها ارجاع می گردد و پس از بررسی توسط کارشناس در صورت عدم وجود مشکل قانونی در مدارک و اطلاعات ارائه شده پرونده توسط کارشناس تأیید می شود.

15.      پس از تأیید کارشناس مدارک تأیید شده جهت امضای اعضای هیأت مدیره به موکل ارجاع می گردد.

16.      ذیل تمامی صفحات مدارک ارائه شده توسط کلیه اعضای هیأت مدیره و ذیل صفحات مشخص شده توسط بازرسین امضاء شده و به وکیل بازپس داده می شود.

17.      مدارک امضاء شده به همراه سایر مدارک پرونده به اداره ثبت شرکتها تحویل داده می شود.

18.      مدارک توسط کارشناس رویت شده و در صورت تطابق با مدارک سامانه تأیید می گردد.

19.      شماره ثبت و آگهی تأسیس شرکت صادر شده و وکیل جهت امضای دفاتر ثبت شرکت به اداره ثبت شرکتها مراجعه می کند.

20.      ظرف حداکثر یک هفته از امضای دفاتر توسط وکیل آگهی از اداره ثبت دریافت شده و به موکل ارجاع می گردد.

21.      ثبت شرکت در این مرحله به پایان رسیده و شرکت رسما ثبت شده محسوب می شود. تنها زمانی حدود 15 تا 30 روزکاری  پس از ثبت نهایی زمان لازم است تا روزنامه رسمی در سایت رویت شود.

22.      بلافاصله پس از دریافت، روزنامه رسمی به موکل تحویل شده و ثبت شرکت به طور کامل به پایان می رسد.





:: بازدید از این مطلب : 627
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: